Vendite

Offerta Pubblicata Il 10-09-2025

Senior Category Manager

  • Posizione
    : GREENVILLE, SC, Stati Uniti d'America
  • Contratto
    : Regolare

Descrizione

Senior Category Manager

Build a Career That Matters with One of the World’s Most Respected Employers!

- - - - - - - - - - - -

Sostenere lo sviluppo dei programmi di categorie prodotto dei clienti - Sfruttare la conoscenza approfondita dei principi di gestione delle categorie prodotto e della clientela per supportare GAM/KAM/SAM nello sviluppo di piani di categoria basati su pratiche di Category Management (ottimizzazione dell'assortimento, analisi promozionale, gestione del mix, ecc.), intuizioni, modello SAVE e le conoscenze operative del cliente/Michelin.
Diventare il consulente di fiducia del cliente per la categoria dei pneumatici - Costruire una relazione di fiducia e credibilità con i propri clienti fornendo loro una consulenza proattiva e obiettiva sulle categorie prodotto, sul settore e sulle tendenze di mercato, industria e necessità del consumatore che consentano loro di navigare con successo negli sviluppi della categoria. 
Guidare con le informazioni - Sfruttare i dati relativi alla categoria, al settore, ai clienti e ai consumatori come base per tutte le analisi.  Sfruttare le informazioni pertinenti e utilizzabili per migliorare la comprensione della categoria e lo sviluppo delle iniziative. 
Utilizzare le analisi per sviluppare le soluzioni - Dimostrare un alto livello di analisi dei dati, di problem solving e di competenze analitiche nello sviluppo di soluzioni possibili.  Fornire raccomandazioni d'impatto che influenzino il processo decisionale dei clienti e portino a risultati economici vantaggiosi.  Dimostrare competenza negli strumenti e nelle capacità di gestione delle categorie.  Costruire apposite scorecard per mostrare i risultati e per fornire le raccomandazioni utili a risolvere i problemi di performance. 
Sviluppare competenze di leadership e interfunzionali - Partecipare alle sedute con i clienti, rispondere alle loro domande e sostenere la cultura di Michelin incentrata sul cliente.  Sfruttare le forti capacità di collaborazione interna con le vendite, il marketing e la supply chain per sviluppare e attivare con successo le iniziative stabilite.
Conseguire risultati - Supportare GAM/SAM/KAM nel raggiungimento degli obiettivi di vendita del cliente/Michelin.  Dare prova di forte orientamento al risultato.

 

Ready to Shape the Future of Innovation?

Michelin is building a world-leading manufacturer of life-changing composites and experiences. Pioneering engineered materials for more than 130 years, Michelin is uniquely positioned to make decisive contributions to human progress and a more sustainable world. Drawing on its deep know-how in polymer composite materials, Michelin is constantly innovating to manufacture high-quality tires and components for critical applications in demanding fields as varied as mobility, construction, aeronautics, low-carbon energies and healthcare.

The care placed in its products and deep customer knowledge inspire Michelin to offer the finest experiences. This spans from providing data- and AI-based connected solutions for professional fleets to recommending outstanding restaurants and hotels curated by the MICHELIN Guide.

Why Michelin?

  • Career Growth: Personalized development plans, mentorship, and cross-functional opportunities. Unique career paths and opportunities for advancement.
  • Inclusive Culture: Thrive in a diverse, supportive environment where your competencies, contributions and behaviors are recognized. Option to join one of our Business Resource Groups and Inclusion Councils.
  • Innovation-Driven: Work on projects that matter—from sustainable materials to digital transformation.
  • Community Impact: Be part of a company that does what's right. We use sustainable business practices while balancing the needs of our customers and communities.

Michelin provides equal employment opportunities to all employees and applicants for employment and prohibits discrimination and harassment of any type without regard to race, color, religion, sex (including pregnancy, gender identity, and sexual orientation), parental status, national origin, age, disability, genetic information (including family medical history), political affiliation, military service, or other non-merit-based factors. Consistent with these obligations, Michelin also provides reasonable accommodations to employees and applicants with disabilities and for sincerely held religious beliefs. If you need accommodation for any part of the employment process because of a disability, please contact us at accommodations@michelin.com.

This position is not available for immigration sponsorship.

We build the future with people like you. Begin your career with Michelin today!

Applicare